samedi 3 février 2024

2024.02.03. Quelques poèmes d'"Ere de santé" traduits en roumain par Cristina Hermeziu, fin décembre 2023

 Publication confidentielle - sur sa page Facebook et Instagram - par Cristina Hermeziu,

le 26 décembre 2023,

de sa traduction en roumain

de quelques poèmes d'"Ere de santé" 

et de mon vers de l'Anthologie de Cécile A. Holdban,

"Tapis de chiffons":

 




 

3.


În salon
mă revolt.

Peștii urcă
la cer.

Râul:
coardă verticală
care așteaptă spânzurații.

Mă î m p e ș t e s c
din ce în ce.

 

27.


Măcar atât se poate spune:
Trăiesc.
Am trăit.
Sunt în viață.
Cum vreți să-i ziceți -
Dar...
măcar atât se poate spune:
v-am văzut
mai ales prin intermediul cuvintelor.
Pași.
Vise.
Uitări.
Țipete și surâsuri.

Ce-i al meu
(Ce-mi aparține)
E pus deoparte.
Așteaptă.

 

29.


Veți fi morți
și n-o să știți.
Veți fi fericiți
și n-o să știți.

 

30.


Pielea zilei
ca un uger
mare, suspendat în aer
în stânga mea
(piele) care iluminează
- cu ce fel de lumină? -
Uger de la ce fel de animal?
Nu văd decât ovoidul ăsta de piele
nici plin, nici gol
(nici tare, nici moale)
căldurică sfântă, măcar o dată.
 

 Mon vers illustrée par Cécile A. Holdban, dans son "Tapis de chiffons" (Anthologie), 2023 :

*

Eram un măr al cărui singur măr urca, zbura.

(Sanda Voica, L'ère de santé, ed. Atelier rue du soleil, 2023)


#sandavoica
#poeme #poetry #poesie

 

Bonus : 

Cristina Hermeziu avec mes livres, offerts en juin 2023 au Marché de la poésie, Paris, place Saint-Sulpice :

 

Mes photos :



 

Photo par Ghislaine Lejard : 




Montage / choix poème par Cristina Hermeziu :


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire